Bine ati venit in lumea celor pasionati de scufundari PADI !

Black Sea Diving School - Scoala de scufundari PADI in Bucuresti si la Marea Neagra

CURS PADI Wreck Diver - Scafandru de epava


Wreck Diver - Scafandru de epave



O suta de scafandri pot avea o suta de motive diferite pentru a se scufunda la o epava.

Fiecare scufundare de epava ofera o sansa pentru descoperirea unui mister sau de a observa ceva ce altii au ratat. Specialitatea PADI Wreck Diver este atat de populara, deoarece ofera aventuri pline de satisfactii, respectand practicile de scufundare responsabila.
Exista mai multe tipuri de epave, dintre care unele sunt protejate de legile care pazesc semnificatia lor istorica și culturala. Formarea voastră incepe prin revizuirea instructiunilor pentru cercetarea și respectarea epavelor. Pe parcursul a patru scufundari veti invata:
- consideratii de siguranta pentru navigatie si explorarea epavelor
- analiza si cartografierea unei epave
- folosirea de linii de penetrare si role pentru ghidarea explorarii.
- tehnici pentru a evita agitarea namolului si tulburisirea apei sau perturbarea elementelor epavei si a locuitorilor sai.

Cursul se adreseaza scafandrilor certificati ce au implinit 15 ani si sunt certificati Advanced Open Water Diver sau in curs de certificare.

Ne mandrim cu un portofoliu de peste 10 epave scufundabile, toate la adancimi in limitele divingului recreational, de la submarine si nave de lupta din al doilea razboi mondial, pana la nave comerciale esuate.

Epava de origine germana Arkadia, este o nava de tip cargo, scufundata in 1943 datorita unei coliziuni cu o mina si are o lungime de 84m. Se afla in dreptul statiunii Navodari, si este la o adancime de 17-31m.

Submarinul rusesc Malyutka cu o lungime de44m , s-a scufundat in dreptul statiunii Costinesti in 1941 tot datorita coliziunii cu o mina si este la o adancime de 37m.

Maria Bacolitsa este o nava comerciala greceasca cu o lungime de 172m ce s-a scufundat din cauze necunoscute in 1980 in dreptul statiunii Olimp. Incepe la 25m si cea mai adanca parte ajunge la 43m. Epava este practic rupta in doua, bucatile fiind la distanta de cateva sute de metri intre ele.

Medy este o alta nava de tip cargo cu o lungime de 111m, de origine turceasca, scufundata tot din motive necunoscute in 1982. Se afla in larg, in dreptul statiunii Eforie Sud intre 22-36m adancime.

Mitera Zafira, o nava de tip cargo cipriota cu o lungime de 141m, a esuat in 1973 in dreptul localitatii Tuzla si se afla la o adancime de numai 8m. Fapt datorita caruia a fost foarte afectata de furtuni.

Crucisatorul rus Moskva zace din 1941 in dreptul statiunii Eforie, departe in larg, cu o lungime de 127m, la adancimi intre 38-45m. Cauza probabila a scufundarii: ciocnirea de o mina.

Multi Trader este o nava de tip cargo mica, lunga de 60m, de origine cambodgiana, ce s-a scufundat in 2007 in dreptul statiunii Cap Aurora din cauza supra-incarcarii si este la adnacimea de 36m.

Paris You Xiu, Sadu si Vishva Shanti sunt toate nave comerciale care s-au scufundat din cauza furtunilor in urma impactului cu digul portului Constanta.

Paris este de origine malteza si s-a scufundat in 1995. Are o lungime de 174m si este la o adancime maxima de 22m.

You Xiu este de origine din Hong Kong, are 167m lungime, s-a scufundat in 1985 si este pozitionata intr-o parte la o adancime maxima de 21m.

Sadu este de origine romaneasca, are 106m lungime, este chiar langa You Xiu, la o adancime maxima tot de 21m, s-a scufundat in 1976.

Vishva Shanti este o nava de tip cargo de origine indiana, lunga de 156m ce s-a scufundat in 1968. Mare parte din ea a fost recuperata. Ce a mai ramas, zace pe fundul marii langa dig, la o adancime de 12m.

Inca un submarin rusesc, pe numele de Shch-213 sta pe fundul marii in dreptul statiunii Mamaia, la o adancime maxima de 32m, avand o lungime de 58m si fiind scufundat in 1942 in urma ciocnirii cu o mina.

Sophie este un vas de coasta francez mic de 63m lungime ce s-a ciocnit de o mina in 1921 in dreptul statiunii Eforie la o adancime maxima de 45m

 


   Inscrie-te acum !